MARI BERKEBUN.-episod kedua



ha...inilah hasilnya setelah beberapa hari disemai benih pokok kacang panjang..ha saya rasa baru seminggu rasanya ni...satu pertumbuhan yang cepat saya rasa hehe...





ha...ini pulak pokok kacang botol saya..hihi..ini hasil yang pertama.kirakan anak sulung la...








ini pulak bakal melahirkan..hihi..rasa2nya macam banyak jer lagi yang akan dlahirkan dari pokok kacang botol saya ni...tak sabar rasanya nak tunggu dia berbuah dengan lebatnya...






haha...inilah dia sebahagian kacang botol yang telah dipetik oleh saya..hasil yang pertama hanya empat batang jer kacang botolnya..tapi takper..yang lainnya akan menyusul kemudian..TUNGGUUUUU...






ini pokok yang saya dah tanam hampir 4 bulan kalau tak silap saya la..pokok ni di sponsor oleh cikgu azah (cikgu pemulihan) sekolah ahunsaya.dia beli di kuala pilah sewaktu lawatan budak tahun enam ke seremban..saya ni dok menanti la bila dia nk berbuah..agaknya kurang baja kot...oppsss luper nk bagitau ni sebenarnya pokok mata kucing.hihi..takper..saya akan menunggu dengan penuh kesabaran haha...



part ni yang tak best ni...habis pokok bendi saya telah dicerobohi oleh serangga2 yang tak dijemput...tengok 2..tinggal separuh kacang bendi saya ni...ish3...sadis rasanya..


0 Responses