ERTI SEBUAH KEINSAFAN...



Kupanjatkan seribu syukur Kau benarkan hati ini bersamaMu dengan limpah kurniaMu Kau benarkan aku bermunajat kepadaMu dengan payung rahmatMu aku dapat sujud padaMudan aku terus bertasbih "Maha suci Allah dan Maha Agung"
Lantaran itu... aku mengerti tentang kenikmatan dalam sebuah ketaqwaanpersis titikan air satu demi satu berulang-ulang terus memberi kesan
Melihat kebesaranMu betapa kerdil diri ini teringat punca asalku lenyaplah sifat-sifat ingkar hadirkan khusyuk dan tawadzuk
Melihat keagunganMu ingin aku berdamping denganMu menjadi tetamu setiaMu sujud padaMu di depan pintu rumahMu
Ya Allah... . ampunilah daku berilah rahmat padaku penuhilah segala kekurangan berilah hidayah kepadaku afiatkan dirikuampunilah daku
Ya Allah... . janganlah Engkau jadikan kedatanganku ini sebagai kedatangan yang terakhir... .
1 Response